Vi er Kristian Mølgaard og Benjamin Mølgaard, far og søn på hhv. 52 og 17 år, der står bag denne fanklub. Bosiddende i det sønderjyske, Aabenraa. Vi har mødt Opeth flere gange og er begge trommeslagere. Kristian spillede og var med-stifter af Disaster Area, et dansk death-metal band fra start 90’erne (RIP). Vi er begge dedikerede musikfans, skribenter for Metalized og vi vil sørge for, at denne fanklub får god opmærksomhed og forhåbentlig vil blive stor og effektiv. Men det kan vi ikke gøre alene – det kræver folk som dig til at sprede ordet, være aktiv. Og selvfølgelig bruge siden så meget som muligt. Har du gode ideer eller ønsker, så er du velkommen til at skrive til os. Siden her laves i samarbejde med forfatteren Daniel Henriksen, som mere eller mindre står for den tekniske del og kodning. Kan du li’ gyserromaner, bør du tjekke hans værker ud.

Wacken 2019

Vi har begge for vane at tage til koncerter sammen – enten i forbindelse med interviews med bands for Metalized eller hvis der skal anmeldes en koncert. Eller bare sådan. Se f.eks. artikel fra JyskeVestkysten, om vores tur til Wacken 2019, hvor vi mødtes med Fredrik backstage for bl.a. at snakke med ham om denne fanklub.

Det har længe ligget i tankerne, at Opeth burde have en dansk fanklub, et sted hvor fans kunne mødes og udveksle musikalske oplevelser, få nye kontakter til andre fans, se specielle videoer lavet udelukkende for sidens medlemmer og der arbejdes på at få lavet rabataftaler med Omerch, der laver det officielle Opeth-merchandise. Vi arbejder også på, at få lavet særlige Opeth FC Danmark t-shirts til medlemmer. En engelsk version af fanklubbens hjemmeside her og en udvidelse fra dansk fanklub til skandinavisk/worldwide er lige på trapperne.

På videofronten vil vi også gerne være aktive – dvs., at der planlægges at lave særlige videoer med bandet, når de gæster enten nord-Tyskland eller Danmark.

Det er vigtigt for os at pointere, at da medlemsskabet koster kr. 50,- pr. år, er det for at få flere muligheder for medlemmerne, udover at dække omkostningerne for siden. Overskud skal gå til medlemmers fordel, dvs. få lavet særligt merch, optagelser til videosiden, etc.

Så, tak fordi du er her – bliv hængende, bliv medlem og lad os sammen gøre denne fanklub stor og mægtig, så omverdenen får øjnene op for Opeths musik.

Kristian P. Mølgaard & Benjamin R. Mølgaard

Opeth FC Danmark

Opeth på Copenhell 2016
Opeth 2012, Aarhus – Benjamins første møde og koncert med Opeth